jump to navigation

Sang a la Wii??… diria que no… 7 gener 2010

Posted by daijiro in Opinió.
Tags: , , ,
trackback

Almenys a partir d’ara… això és el que diu SEGA i també Capcom, les úniques dues de les empreses més dedicades a satisfer el suposat públic hardcoreta de la Wii… i dic suposat perquè tinc l’absoluta convicció que només queda una persona considerada “videojugadora” (nose ni si existeix aquest adjectiu) que no tingui una consola complementària a la Wii. Suposo que ja s’ha donat per al·ludit si és que llegeix això.


Doncs això. Tant SEGA com Capcom, que són les úniques a part de Nintendo que fan que el catàleg de Wii tingui software potable, han vist que no val la pena invertir en jocs per un públic més adult.
També han tardat en adonar-se’n… cagun la puta, com si no s’haguéssin estampat contra el terra suficientment. La llista de jocs que els ha fet veure la llum és llarga: Okami, Zack & Wiki, Dead Rising Wii, House of the Dead Overkill, The Conduit, MadWorld, No More Heroes, Dead Space Extraction, etc, etc.

Encara que els dos últims exemples no siguin ni de SEGA ni de Capcom, valen perfectament perquè s’engloben dins el que els nintenderos consideren “apostes arriscades”, amb el fet comú que han venut una misèria tenint en compte el que s’esperava d’ells i l’elevat nombre de consoles que hi ha venudes.
Tots aquests jocs, exactament iguals haguéssin aparegut en Xbox360 o PS3, i amb un nombre de consoles venudes menor haguéssin venut molt més. Tan sols cal comprovar dades de ventes de jocs més mediocres en quan a crítica (ja sigui Viking o The Club de SEGA com Bionic Commando de Capcom) i veure que han venut més que algun dels jocs citats anteriorment de Wii.

Ho hem dit un munt de vegades… i sóc un pesat de la hòstia per repetir-ho. Però els únics jocs que venen moltes unitats a la Wii són els jocs de Nintendo. Els jocs de Nintendo i algunes excepcions com els Resident Evil de Capcom i els Sonic de SEGA. I tots aquests venen per el nom, de la mateixa manera que ven el Call of Duty de Wii, per el nom.

I definitivament és el que acabarà tenint la Wii, perquè les desenvolupadores es cansen de fer el préssec provant de vendre jocs adults al públic massiu. I si de veritat fan el que diuen les declaracions que he citat (que això és un altre tema perquè aquests també molt de parlar però llavors res de res), el nintendero fidel es quedarà sol com un mussol.
Bé, sol com un mussol no… estarà rodejat de la seva família i amics que juguen esporàdicament, perquè tots els amics viciats que tenia estaràn jugant a l’altra consola, descobrint la sang i la violència gratuita de les noves llicències i sagues que són “massa arriscades” per la Wii.

Però que no pateixi, perquè la seva família jugarà també al Zelda amb ell, perquè Nintendo haurà venut els Zelda com un Brain Training més, tal i com comença a fer ara amb l’anunci televisiu del Zelda Spirit Tracks de NDS, o amb la sèrie de jocs del Professor Layton, mostrant com a simples passatemps o exercicis a fer entre sudoku i sudoku uns jocs que tenen com a punt fort l’argument i l’aventura que proposen.

I això em molesta bastant (i sort que no sóc nintendero… que sinó estaria enfilant-me per les parets suposo) perquè demostra que Nintendo s’avergonyeix del seu públic de sempre.
Eeehh que fa Marios i fa Zeldas!!! (em diràn)… si però no els tracta com a tal, perquè els camufla com a jocs de puzzles facilons, i tot per intentar atreure a un públic que es suposava que després d’estar uns anys jugant a trainings varis, s’hauria d’interessar per jocs més madurs, però que si no és així, no els hi fot ni puto cas.

Així que mentre el nintendero espera veure coses d’aquest estil, Nintendo li fa empassar campanyes com aquesta, obviant els gustos i prioritats d’aquells que l’han col·locat on està i dedicant-se a cridar l’atenció d’aquells que l’abandonaràn quan passi la moda. Però una cosa no canviarà, i és que un nintendero mai deixarà de llepar-li el cul a la gran N, encara que no s’assembli en res a la companyia que va conèixer quan va començar amb això dels videojocs.

Nintendo va començar fent jocs de cartes japoneses, i sembla ser que no acabarà fent videojocs. Au.

Comentaris»

1. Ryu - 9 gener 2010

Juas, veig que t’has despatxat a gust. Precisament per això que comentes, mai m’ha donat la gana d’identificar-me amb una companyia o una altra. Sempre he estat un voltor que s’ha aprofitat del que més li ha interessat de diverses plataformes perquè, no fotem, aquí tots som clients i el que ho negui, endavant, però no farà més que enganyar-se.

Com a usuari i client d’un mercat, el videojugador ha de triar i remenar el que més li agradi. Feina serà dels venedors oferir productes prou suculents per satisfer aquesta demanda. En el cas de Nintendo, és evident que ara mateix el seu target està mutant d’una forma brutal. No crec que s’hagi acabat amb el nintendero de tota la vida, però és evident que la corda per la que camina cada vegada és més fina i dèbil. S’ha d’agafar a tot el que siguin productes made in Nintendo, ja que si no queda completament supeditat als jocs del mercat casual, que deuen conformar el 80% del catàleg.

El problema és que, tret d’excepcions contades, els productes made in Nintendo estan perdent molta frescor amb el pas dels anys. No es creen franquícies noves i ja va bé servir pràcticament el mateix a cada generació. El fabulós Mario Galaxy, que ara l’estic jugant a la Wii del meu germà, és de lo milloret que he tingut el gust de veure en molt de temps. Però, no ens enganyem, la majoria de gent sap que és la excepció: el títol que encara pot moure al jugador de sempre a comprar una Wii.

I, bé, només dir que ara cal carregar contra Nintendo perquè l’està cagant. Això no treu que un dia em passi per aquest blog a tirar merda contra Sega o qualsevol altra companyia (sempre que s’ho mereixi, és clar).

Doncs això, que jo aquesta generació estic gaudint moltíssim amb la 360, però si d’aquí uns anys l’oferta de Sony o qui sigui m’atrau més, no dubtaré en canviar-me de samarreta. Que aquest hobby és molt car i ningú em paga per “vestir uns colors”.

Apa!


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: