jump to navigation

Assaig de Dragon Age: Origins 31 Desembre 2009

Posted by Yuri in Assajos.
Tags: , , , , ,
trackback

Èpic, Awesome i GOTY per a Bioware one more time.

Possiblement amb aquest títol tan currat ja hauria definit Dragon Age i podria tancar la paradeta perquè poc més podria afegir. Però com que m’han manat que en faci l’assaig pos m’ho curraré una miqueta més.

L’any passat el GOTY era per Bethesda y el seu Fallout, per tant, estava cantat que aquest any seria per Bioware. Perquè?


2005 – Jade Empire (Bioware)
2006 – The Elder Scrolls IV: Oblivion (Bethesda)
2007 – Mass Effect (Bioware)
2008 – Fallout 3 (Bethesda)
2009 – Dragon Age: Origins (Bioware)

Llàstima que al 2010 ens trencaràn l’estadística i Bioware tindrà un nou GOTY amb Mass Effect 2…
Joer, Yuri, que et paguen aquestes dues?? Si. M’ho paguen amb hores de diversió, moltes hores. No m’ho mereixo…
En fi, anem al Dragon Age que és el que toca.

Perquè mola tant Dragon Age i és el GOTY d’aquest any?
Pos perquè és Bioware, i Bioware té la fórmula màgica dels GOTY.

És èpic. És gran i té el millor equip de guionistes que mai cap altre desenvolupadora ha tingut. Es va veure amb Jade Empire, es va veure amb Mass Effect i es torna a veure ara amb Dragon Age.
Els grandiosos mons, personatges carismàtics i capacitat de decisió per part del jugador a escollir fan que Bioware sigui la millor desenvolupadora de RPG existent (amb permís de Bethesda).
Però potser la posaría per davant de Bethesda perquè Bioware, a més, inclou sempre un toc cinematogràfic i una èpica desbordant.

Com no… començarem creant el nostre personatge, i segons el personatge que escollim la nostra aventura començarà d’una manera o altra.
Per exemple, si som un humà de la noblesa començarem la nostra aventura en el castell dels nostres pares on coneixerem el nostre entorn i qui som. Si escollim un elf doncs estarem al bosc fent una excursioneta amb un company de la tribu, o si som un mag estarem practicant per aprobar la nostra iniciació,… i si som un nan, pos… no ho se, no he començat el joc tantes vegades!!!

Evidentment arriba un punt en que la història sempre és la mateixa per a tots, però cada decisió que prenguem haurà afectat al final del joc. I de decisions que afecten a la nostra aventura Bioware en sap un piló. (Molyneux també en sap però és com més artificial… això és un regalet per l’administrador d’aquesta pàgina que sempre li agrada criticar en Molyneux)

La cosa està en que los malos, anomenats la Ruina (o sea, orcos, trolls, ogros, dracs…bla,bla,..) volen acabar amb totes les races, i nosaltres, ho impedirem. I ho impedirem fent de pacificadors i unificadors del imperi. Exactament igual que a Mass Effect unirem a totes les races per a fer front al mal comú.
Recurs fàcil de Bioware però tan i tan i tan i tan efectiu que ens acaba posant la pell de gallina en els moments culminants i èpics del joc.

Deixant de banda la increíble i enorme tasca que fa Bioware en el desenvolupament de les trames i guions, en l’apartat tècnic ens trobem un joc molt i molt PCero.
Té bons gràfics però no són sensacionals tampoc. Té efectes bons i altres més reguleros. Ara bé, les cares i rostres dels personatges són el que més destaquen. Aquí en saben… si es parla molt i s’ha d’enfocar a les cares, pos les cares me les curro. De tan fàcil que és i les poques vegades que ho fan…

El disseny general és més que correcte, i en ocasions molt bo (la ciutat dels nans és meravellosa) i alguns escenaris i ruines estan molt ben treballats. Les missions són bastant genèriques ja que si no és matar a algú, és trobar un objecte i sinó parlar amb algú altre. Evidentment, però, sempre podrem resoldre els conflictes dialogant, sempre que sigui possible.

A nivell jugable ens trobem amb un joc de rol dur de PC. Moltíssims menús, moltíssimes habilitats per assignar i combinacions d’atac disponibles. També podem planificar les estratègies del grup, confeccionar trampres, pocions… etc,etc.
Al principi del joc atabala moltíssim tant de menú i com semrpe sol passar acabarem el joc sense haver fet servir ni el 20% dels ítems. (Possiblement sigui culpa meva que sóc massa hardcoreta i vull anar a saco; … però a mi lo de debilitar al enemigo reduciendo en un 5% la resistencia al fuego pos com que no ho faig servir… en el temps que gasto fent això li podria haver assestat un crítico que li treu 150 i em surt més a compte… en fi, és igual…. sabeu del que parlo)

Una altra cosa a destacar és la seva dificultat. En nivell normal és un joc molt difícil (Possiblement sigui culpa meva que sóc massa hardcoreta i vull anar a saco; … però a mi lo de debilitar al enemigo reduciendo en un 5% la resistencia al fuego pos com que no ho faig servir… en el temps que gasto fent això li podria haver assestat un crítico que li treu 150 i em surt més a compte… en fi, és igual…. sabeu del que parlo)*

En moltes ocasions m’he vist obligat a baixar la dificultat perquè estava en situacions de “no retorno” i no podia sortir d’allà.
Més endavant, quan el nostre personatge millora, la cosa ja és més assequible… En tot cas no digueu a ningú que he baixat la dificultat a fàcil perquè jo tinc una dignitat hardcoreta. Un tio que es passa els Halo’s de primeres en Legendario, el Gears of War en Locura en solitari, i altres jocs en modes Caos, Berserker, Hell i coses així no pot constar que ha hagut de posar fàcil a un joc…
Gràcies per la vostra comprensió.

I be, ja veieu que desvario bastant perquè amb el títol d’aquest assaig jo ja em donava per satisfet alhora de descriure Dragon Age: origins.
Hi ha espases, molta sang, sexe, una casa de putes, gays, magos, dracs, monstres, lords, spells, Déus, castells i un univers fabulós digne del Senyor dels Anells.

Bioware ho ha fet un altre cop. Si, una altra vegada. I d’aquí poc Mass Effect 2.
Que el Hacedor te bendiga y la gràcia de Andraste vaya contigo.

NOTA: 9

*. Si, està repetit expressament. Sabeu del que parlo.

Comentaris»

1. Ryu - 5 gener 2010

El text estava molt bé fins que he arribat al punt de “En moltes ocasions m’he vist obligat a baixar la dificultat perquè estava en situacions de “no retorno” i no podia sortir d’allà”.

Que sàpigues que avui ha caigut un mite del hardcorisme!!! després ho has intentat arreglar amb les teves batalletes al GOW, Halo etc, però ara ja no hi ha marxa enrere XDDDDD

Fora conyes, segur que el joc s’ho val. Bioware treballa bé i n’estic convençut de que aquest Dragon Age no en deus er una excepció. Quan passin exàmens i tota la pesca, em posaré amb el Divinity (que és del mateix pal i també és xunguíssim).

Amb el permís d’un dels previsibles GOTY’s de l’any vinent: Bayonetta!

2. Yuri - 5 gener 2010

Aquest 2010 ens sobraran els GOTY … jejeje al gener ha tenim dos candidats i els que vindran al llarg de l’any! yuju!

Esto me huele a 2007. Quan ens venia Forza 2, Blue Dragon, Bioshock, Halo 3, Mass Effect, Assassin’s Creed(quan no es sabia que era l’estafa més gran de la generació), Eternal Sonata, CoD4 …

Pot ser un gran any.

Siau,


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: