jump to navigation

Impressions Divinity 2: Ego Draconis 29 Novembre 2009

Posted by daijiro in Impressions.
Tags: , ,
trackback

Els sistemes de lloguer de jocs et poden servir per a varies coses: per treure logros fàcilment, per a provar un joc del que no hi ha demo, per a provar un joc regulero que no saps ben be si t’acabarà de molar, o per a descobrir algun jugàs, i també algun cagarro. I efectivament, en l’últim lloguer de jocs que he fet, he descobert que la versió del Risen per a 360 és un cagarro (la de PC no, això que quedi clar) i que aquest Divinity 2 és un jugàs del que ningú en parla.


Ja l’havia mencionat en aquell macro post de jocs desconeguts que vaig fer per l’E3, i després d’haver llegit algun anàlisis del joc per a PC, havia de provar si la versió de 360 donava la talla i no com el puto Risen.
I amb què em vaig trobar?? doncs amb un producte que combina molts elements de jocs diferents de manera magistral i donant com a resultat el que és per a mi un dels millors jocs de rol de l’any, només superat per el Dragon Age de Bioware.

De primeres, que una desenvolupadora belga que no coneix ni sa mare portegi la seqüela d’un joc que tampoc coneix ningú a la Xbox 360 no dóna massa bona espina. Però és que el treball fet per Larian Studios és sensacional. Gràficament dóna la talla perfectament, tant en modelats com en textures com en detalls i detallets que hi ha per els escenaris, que acaben resultant una barreja de Elder Scrolls (per tamany i exploració) i Fable 2, no en estil, sinó en detallisme gràfic. Potser el punt feble és el framerate, que en alguns moments no és del tot estable i baixa una mica, però no és res alarmant i no influeix per a res en l’experiència de joc. La resta és magnífic, tant visualment com auditivament, gaudint d’una bona banda sonora i també d’un complet doblatge al castellà, que en un joc en el que hi ha tants diàlegs amb possibilitats de resposta diferent és molt remarcable que estigui totalment doblat.

Aquesta interacció en els diàlegs està clar que no la inventa Divinity 2 i que ho agafa de tots els jocs de Bioware (ja siguin els més antics Baldur’s Gate o Icewind Dale com els posteriors Jade Empire i Mass Effect o el recent Dragon Age)… però és que Divinity 2 no inventa res, tan sols agafa d’aquí i d’allà i ho ajunta, i al final tot el que fa ho acaba fent bé. Si em poso a mirar, agafa la llibertat dels Elder Scrolls i ho barreja amb el detallisme gràfic de Fable i el sistema de joc del propi Dragon Age, tant en opcions de diàleg amb els NPCs (evidentment no tant extenses ni profundes com les de Bioware) com en sistema de combat, on utilitza un sistema d’atac bàsic per a cada arma al que s’hi sumen els atacs especials que anem desbloquejant de l’arbre d’habilitats típic dels jocs de rol.
Aquestes habilitats, un cop utilitzades, necessitaràn d’uns segons per a tornar-se a “recarregar”, tal i com passa als MMORPGs, per tant a la hora de lluitar anirem combinant l’atac bàsic de l’arma que tenim equipada amb aquestes habilitats que es van carregant cada X segons.

Evidentment només vaig poder jugar unes 3 o 4 hores, insuficients per a fer-ne un assaig més profund…. (encara que Meristation ho hagi fet amb el primer Assassin’s Creed jo no ho faré ara), però tot el que vaig jugar em va deixar una sensació boníssima, i només em vaig quedar amb el principi del joc, en el que et dónen els poders dels Matadragones i esculls el teu estil de combat. Però ja només en les primeres missions es veu la gran quantitat d’eleccions que pots fer, i el potencial que tenen algunes habilitats com per exemple la de llegir la ment, que dóna moltíssim joc a l’hora de resoldre missions, i que perquè no sigui massa fàcil i estar sempre llegint els pensaments, ens constarà punts d’experiència utilitzar-ho, que variaràn en funció a la “resistència mental” de la persona amb la que estem parlant.

Em queda poca cosa per dir, tan sols que ja entrant més en l’argument del joc se suposa que el Matadragones que portem en un futur és també un drac en sí mateix (no ho considero spoiler això ja que és una de les grans possibilitats del joc), i aquí no hi vaig arribar però segur que les possibilitats en el combat i exploració del món de Divinity augmenten considerablement. I ja està. Proveu aquest jugàs.

Au.

Comentaris»

1. Ryu - 17 Desembre 2009

Em sembla que el meu premi de l'”Anaitfesta” serà aquest Divinity…

A veure si és veritat que el joc triomfa!

2. daijiro - 17 Desembre 2009

Que cabron….jejje

Al final t’han deixat triar algo o t’han encasquetat el joc directament?? xD

Com que van dir que hi havia una llista de jocs per triar i tal………. uuuuii estos de Anaitgames que se les ha visto el plumeroo….

3. Ryu - 21 Desembre 2009

Iep, doncs oferta per triar hi havia. Ara bé, depèn del que entenguis per oferta… (Fear 2, Wolfenstein, Operation Flashpoint, Sacred 2 i Divinity 2 per 360, mentre que també podia elegir el Dragon Age per PC). Llàstima que no tingui un PC pepino per aquest últim…

Doncs ja tinc el Divinity. Quan tingui temps d’enganxar la consola (que ara mateix no gaire) ja et comentaré el què.

PD: Dónde está mi lote?

Apa


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: