jump to navigation

Bayonetta: 40/40 a Famitsu 20 Octubre 2009

Posted by daijiro in Noticies.
Tags: , ,
trackback

bayonetta1

Llegeixo a Kotaku que la revista japo Famitsu, la que se considera de las más prestigiosas del mundo ha valorat a Bayonetta amb la màxima puntuació, seguint així la llista de 12 jocs ja que han rebut aquesta nota. I sent així el primer joc multiplataforma al que li otorguen un 40. Efectivament, i com qualsevol web que publiqui la notícia, poso a continuació la llista de jocs perfectes segons Famitsu.

  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998) (N64)
  • Soulcalibur (1999) (DC)
  • Vagrant Story (2000) (PSX)
  • The Legend of Zelda: The Wind Waker (2003) (GC)
  • Nintendogs (2005) (NDS)
  • Final Fantasy XII (2006) (PS2)
  • Super Smash Bros. Brawl (2008) (Wii)
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008) (PS3)
  • 428 (2008) (Wii)
  • Dragon Quest IX (2009) (NDS)
  • Monster Hunter Tri (2009) (Wii)
  • Bayonetta (2009) (PS3,360)

Precisament l’altre dia parlàvem amb en Yuri sobre Bayonetta, que ell diu que és genèric (jo no sé on li veu) i que a ell li molava més el Dante’s Inferno… que com que no ha jugat cap God of War pos li tira més. Que li molen els jocs de ties buenorras però reguleras. A mi no, a mi em molen les ties buenorras i perfectes, i amb ulleres de pasta, com Bayonetta. Au.

Comentaris»

1. Yuri - 20 Octubre 2009

Quina argumentació més barata tio, no has tingut temps de preparar be el post, no? jejejeje

Bayonetta apesta a Devil May Cry i apesta a Capcom… anda que no….

Prefereixo un joc regulero que te una idea o, almenys, un plantejament interessant tot i que no sigui genui, que no un típic joc japonès d’acció que te tots els tòpics dels jocs japonesos d’acció.

Perquè Bayonetta és el típic joc d’acció japonès made in capcom alias nosotrosyanosomoscapcomquenoseditasega.
Una meuqueta com a prota (ui però amb ulleres!! NEW!! (Nintendo fa coses similars per dir que innova)que reparteix estopa.

Perquè els japos fa 15 anys que fan els mateixos jocs i ja se’ls comença a veure el llautó. Que molen igual? Si, som hardcoretas i aquest tipus de joc ens molen.

Que Bayonetta molarà? Segur que si, Capcom alias t’heditquenoéscapcomqueanemperlliureencaraquenohosembli te la formula d’aquests tipus de jocs.

Bayonetta el compraré? Probablement (quan un és capitalista…)… però aniré abans per un Dante’s Inferno perquè li tinc molta més curiositat ja que crec que no se amb què em trobaré i el plantejament inicial em sembla més atractiu.

Es que tu no te informas? Es que estoy hasta los huevos de saberlo todo de un juego sin jugarlo. Pierdo las ganas de comprarlo joder… XDD

Siau,

PD: Els jocs d’acció japonesos només molen quan li pots canviar el vestit a la prota. Si a Bayonetta no es pot fer, ja ni la possibilitat li donaré…. ejejejeje

2. Yuri - 20 Octubre 2009

Per cert, si que ha perdut la famitsu, no? En els ultims anys ha regalat les notes….

Be, abans parlava d’apestar, la premsa escrita fa anys que apesta un huevazo… sort de cutreblogs com aquest.

Long live jugaicalla!!

3. daijiro - 21 Octubre 2009

Efectivament he fet l’entrada just abans de marxar cap a la feina i no he tingut temps d’explicar-me.

El que jo considero com a definició de genèric és un disseny de personatges i escenaris sense massa criteri artístic o amb poca personalitat i carisma.

Dante’s Inferno, quan es va anunciar, em va semblar una idea atractiva, sobretot per la historia en la qual es basa, amb tot el rollo dels cercles de l’infern i els pecats capitals i tota la pesca. Ara bé, a cada nou material que han anat ensenyant m’ha interessat cada vegada menys. Entre que tècnicament el veig justet i que a cada Dev Diary que he vist en els que expliquen cercle per cercle… els escenaris semblen tots iguals… pos m’han anat treient les ganes.

El Bayonetta al revés, al principi la idea no et crida gens, però a mesura que he anat veient coses m’han anat molant els dissenys de tot i sobretot la varietat de situacions que es veuen. I el que jo crec que fa sobresortir el joc (sense poder-ho demostrar perquè no l’he provat) és el control… suposo que en Kamiya deu haver integrat tant bé el rollo dels atacs màgics amb el cabell (que em sembla que en té la tira) sense utilitzar cap sistema conegut, que fa que els que l’han provat diguin que és la hostia. Només cal visitar els comentaris d’aquesta mateixa noticia a Anaitgames per veure-ho.

Clon per clon, veig molt més descarat el God of War de Dante’s Inferno, que el Devil May Cry de Bayonetta.

I si jo haig de confiar en algú, prefereixo confiar en el senyor que va portar l’excelència dels hack’n’slash al 3D amb el primer Devil May Cry. O si algú recorda un hack’n’slash 3D digne dels 32 bits que ho digui.

Per cert, per qui li interessi, la demo del joc està al bazar japonès de 360, i també per algun forum de por ahí per a descarregar en un DVD i poder provar-la sense fer-te una compta japonesa.

Au.

4. Ryu - 21 Octubre 2009

Bé, de l’època de 32 bits crec que no podem oblidar el Soul Reaver, un joc que, si bé no es pot enquadrar dins del Hack& slash pur (al principi et defenses amb les mans), crec que estem davant d’una mostra interessant d’acció en 3d.

I bé… entenc el que comenta en Yuri, però estic d’acord amb en Daijiro. El Bayonetta té totes les de ser un joc collonut (esperem que el hype no el mati), encara que també és cert que al gènere li senta molt bé que, de tant en tant, apareixin jocs d’acció “regulera” (que diu en Yuri). I ho dic perquè la mateixa mecànica del joc és molt de sèrie B: pillar una arma i anar tallant caps, tot sovint acompanyat d’una bona pluja de sang.

És a dir, que la visió d’en Yuri em sembla més “romàntica” pel que fa al gènere, però això no treu que el Bayonetta vagi a ser la p…

PD: Ara bé, estareu d’acord en què els jocs de “sèrie B” no haurien de valer 60 euros. Llavors potser em llançaria a per algun d’ells.

Ja m’enteneu xd

5. lando - 21 Octubre 2009

Ostres tu, m’agraden els blogs pq acostuma a ser una forma breu de posar-se al dia en noticies, pro aquí veig que la “chicha” està als comentaris XDD

6. lando - 21 Octubre 2009

Em limitaré a dir que la demo de Ps3 em va semblar pobre, pro la de 360 em va semblar la polla, no per el nivell tècnic (apreciable amb les 2 versions davant) sino per la pantalla de la torre del rellotge que la demo de Ps3 no te (a canvi te un combat contra un jefe no gaire espectacular), i que em va enamorar del joc, MUST.

7. Yuri - 21 Octubre 2009

clar daijiro,… veig que tenim conceptes diferents quan parlen de genèric. ejejje

A veure… Bayonetta és lo que el Clamoxil a la amoxicilina. O sigui que no deixa de tenir els mateixos efectes que el gèneric. Ara be, està més ben pintat i darrera hi ha una marca. Ta clar…

Com diu en Ryu, que ell sempre m’entén (a pesar de que no surti del street fighter XD), mola el veure com pot sortir un joc regulero… i per això em tira més aquest sentiment de romanticisme. No tirar-se al hype, no tirar-se a allò que esta clar que serà bo.
Amb la 360 estem de GoTY i de must have fins a les celles.
Un Wet, un Dante’s Inferno, un Magna Carta…. fa més pintoresc un catàleg. Mola.

I repito, que un no treu a l’altre, no fotem.

Siau,

PD: Daijiro espero una comissió per animar-te d’aquesta manera el blog.

8. daijiro - 21 Octubre 2009

Esta clar doncs el que opina cadascú.
I no és que jo repudii els jocs reguleros…. tampoc és això… WET mola, Magna Carta mola, i espero poder comprar-me el Guilty Gear 2 Overture i el The Club, però si no tinc temps per jugar els Must have, dons de reguleros en puc jugar menys encara…. Stuntman Ignition és el que més s’hi assembla…. i Ninety Nine Nights.

El que passa es que, a diferencia dels que he citat, als que veig força coses interessants dins la mediocritat que poden veure-hi altres… al Dante’s Inferno li veig molt poques coses que em cridin l’atenció. Només això.

Ara bé, havent provat ja la demo del Bayonetta, només puc dir el mateix que aquest tal lando (griffin)… és la polla. El control l’he trobat exquisit, els combos són fluidissims i s’encadenen d’una manera molt natural. A més, l’he trobat divertidissim.

PD: senyor lando, aquest post es l’excepció que confirma la regla….jejeje…..només cal fer una ullada a les altres entrades…..jeje. Benvingut.

9. Ryu - 22 Octubre 2009

Yuri, què vol dir aquest “a pesar que no surti de l’Street Fighter”? Xddd

Precisament, acabo de demanar el Mirror’s Edge per Play.com (perquè no sigui dit que només li fotu a l’Street XDDD)

Apa

10. Yuri - 22 Octubre 2009

XDDD

Llavors dius que jo li dedico molt de temps a tots els jocs….
Si el que has invertit en el street fighter ho reparteixes veuràs que lo meu no te tant de mèrit…..ejejej

Siau,

11. Jax0 - 25 gener 2010

Aixó de famitsu amb aixó:
Nintendogs (2005) (NDS)

El Fail més grós que a donat.

No es podem teni gos, el millor joc nintendogs..clar que si campió
Com no tenen las japonesas el pits com na bayoneta, psss, u mateix.

Es 1 joc més del monton, al que li agrade, bé.
Darksiders m crida més i tot, a mi, als que li agraden veure que han de possar a una tia que a de caure en terra pels les mames, per vendre jocs, i si no, que le diguen a nova samus aran…
No soc aficionat als beat em up aixis, soc més antic, pero si m’agrada God of War, y si Dante’s inferno, per veure representat l’obra de la “divina comedia”
Y es capaz de transmetre lo mateix que al llibre.
El que diu llibre vol dir “audiolibro” xDDD

Jax0

12. Jax0 - 25 gener 2010

ehm…disculpad las faltas de ortografía, o por las palabras mal escritas.


Deixa un comentari

