jump to navigation

Impressions Halo Wars 10 Febrer 2009

Posted by daijiro in Impressions.
Tags: ,
trackback

halo-wars

Perquè aquest any Halo és com el Petit Suisse, que a mí me daban dos, doncs tenim doble racció d’Halo; Halo Wars i Halo 3 ODST. L’expansió aquesta suposo que arribarà a les botigues a partir de Setembre, ja enfilant la campanya de nadal, per això el joc del que parlaré ara és Halo Wars, l’últim raig de llum dins el crepúscul d’Ensemble Studios, buff que poètic estic avui.

Abans, molt abans de que Microsoft adquirís Bungie per convertir Halo en un dels productes de més èxit de la història, fins i tot abans de que Microsoft anunciés la seva primera consola, molt abans de tot això, naixia un projecte d’un joc d’estratègia i tàctica militar anomenat Halo, ni shooter ni hosties, estratègia i tàctica militar.
Pensareu que ara m’estic fent l’interessant i que això surt a la wikipedia… doncs si, m’estic fent l’interessant… però no!! això no surt a la wikipedia!! això surt a una revista anomenada OK PC Gamer de l’any de la Maria Castanya que guardo a casa meva. I això què cony té a veure amb Halo Wars?? Parla del joc hostia!! (no havia dit que estava poètic avui?)

Els més espavilats suposo que ja haureu vist on vull arribar. Aquest joc és el que havia d’haver estat Halo abans de que arribessin els bitllets de Microsoft i convertissin a Bungie (especialista en estratègia i tàctica amb la saga Myth) en la reina dels First Person Shooter.

halowars11

L’encarregat de retornar Halo al seu estat originari ha estat Ensemble Studios, sinònim d’estratègia i sinònim d’Age of Empires (algu no ha jugat a un Age of?? ha estat anys en una cova??). Ensemble tenia un repte: portar el seu gènere ratonyteclado-dependiente al pad de la 360, plataforma amb la que no havien treballat encara; i pel que es pot comprovar a la demo penjada fa pocs dies al Live, el desvirgament no ha estat pas dolorós, sinó tot al contrari. (he dit que estava poètic?)

Com es pot fer un joc d’estratègia per a la gent que juga a Halo i que segurament aborreix les tasques d’obtenció de recursos dels jocs d’estratègia?? Donant-los plom, hosties i més plom. Orientant el joc cap a l’acció. Perquè Halo Wars és en definitiva això: un joc d’estratègia orientat cap a l’acció més directe marca de la casa i que fa honor al nom que porta. Accessibilitat i autenticitat.

Autenticitat en l’acció, suficientment variada i amb possibilitats tàctiques: cada unitat té dos tipus d’atacs, pot aprofitar elements de l’escenari per cobrir-se o atacar amb més potència i a part disposem d’atacs “divins” (digali Déu o satèl·lit). Tot el combat, organitzat per una inteligència artificial que guia als soldadets excel·lent, evita moltes de les problemàtiques dels jocs d’estratègia. Quines problemàtiques??
Exemples de qualsevol Age of: s’acosta un arquer a un soldat i l’ataca; inmediatament, el soldadet el persegueix, i l’arquer va retrocedint i disparant fins que, després d’haver corregut mig mapa, l’arquer mata al soldadet. Un altre, ataquem amb el nostre exèrcit a l’exèrcit enemic, i totes les unitats es centren en atacar el soldadet que hem marcat, ignorant els altres que els estàn donant pel cul fins que no hagin matat aquest. Tot això, aqui, no passa.

En aquest sentit Halo Wars seria com una classe de nens superdotats, als que els hi manes fer 10 exercicis, i a l’endemà en porten 20 tots fets correctament. Un engranatge que funciona sol.

halowars2

Val que no son problemes enormes, però poden molestar al ja de per si extrany control dels jocs d’estratègia amb un pad de consola. Dic extrany, però no complicat. Ja que Ensemble ha fet una feina excel·lent implementant el control al pad, molt accessible i gens rebuscat. Botó per seleccionar, botó per atacar i/o moure, i botó per l’atac secundari. Prou. Pla i fàcil. I en els moments de màxima histèria?? Quan volguem seleccionar molts soldadets alhora?? També tenim botons que substitueixen el que es sol fer amb un rectangle de ratolí als jocs de PC. Un botó ens selecciona les unitats en pantalla, i un altre totes les unitats. Dos atajos que aniràn d’allò més bé.

Això és l’accessibilitat que volien, tant per el jugador que vulgui fer-se tota la campanya per conèixer més història sobre Halo, com per el jugador que es passi la vida jugant en combats online. Una accessibilitat que simplifica els controls i la gestió per deixar-te disfrutar de l’acció del combat a gran escala entre Spartans, Marines, Elites i Grunts. Perquè el que mola dels jocs d’estratègia no és tenir l’imperi més bestia, ni la ciutat més gran (tot això és per Stewies amb ànsies de poder), el que mola és veure com els soldadets es foten d’hosties, i quants més, millor. I aquí ho podem fer tranquilament.

Au.

Comentaris»

1. wherisit - 10 Febrer 2009

Yo no he jugado antes a ningun Halo, pero he probado la demo hoy, por lo tanto he concebido el orden de acontecimientos establecido por los de Bungie (primero estrategia…luego shooter (tema pendiente para mi)).
Tengo que decir que sí, me ha gustado, pero me he sentido un poco ignorado. He podido comprovar como la “inteligencia” artificial de los muñequitos verdes , superaba mi inteligencia no tan artificial. Pero en parte eso mola, porque para los pringaos que no dominamos mucho, parece que sin ahcer nada (avanzando asaco) te lo vas cargando todo!!!

En fin, que si te mola mucho Halo y la estrategia supongo que puedes disfrutar un huevo y si por lo contrario quieres pasar el rato matando peña en plan Dios, tambíen mola.

DEEW


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: